Uw favoriete producten voor de BESTE PRIJS   •  Ontdek onze  GELE PRIJZEN     >

Meest gestelde vragen

Online kopen

Welke producten kan ik online kopen?

U kunt volgende producten online kopen:

  • geneesmiddelen zonder voorschrift
  • parapharmacie-producten

Geneesmiddelen met voorschrift zijn enkel te reserveren via Reserve & Go en kunnen niet online gekocht worden.

Hoe koop ik mijn producten?

Stap 1: producten toevoegen aan uw winkelwagen

  1. Zoek het product dat u wenst te kopen
  2. Klik op de knop « Koop » om het product toe te voegen aan uw winkelwagen.
  3. Voeg andere producten toe aan uw online aankoop of ga naar uw winkelwagen.

Stap 2: Uw winkelwagen

  1. Onder de titel « Online betalen », vindt u alle producten terug die u toegevoegd heeft aan uw winkelwagen.
  2. U heeft een kortingscode? Voer dan deze in, in het veld “Voer hier je kortingscode” en klik op de knop “Code valideren”. (Kortingen zijn niet geldig op geneesmiddelen met of zonder voorschrift.)
  3. Klik op de knop « Mijn bestelling bevestigen en betalen »

Stap 3: Afrekenen

Volg de volgende stappen om uw online aankoop te bevestigen en te betalen :

    1. Meldt u aan (deze stap is alleen zichtbaar als u nog niet ingelogd bent in uw account)
    2. Uw gegevens
    3. Kies uw leveringsmethode. U kunt kiezen tussen gratis afhaling in één van onze verkooppunten of levering aan huis.
    4. Uw betaling: selecteer uw betalingsmethode;
    5. Bevesting :
          • Klik op de knop « Plaats bestelling » om uw bestelling te bevestigen en te betalen.

U ontvangt vervolgens een bevestingse-mail met een samenvatting van uw bestelling als het termijn waarop uw bestelling verstuurd zal worden.

Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen?

Zodra u uw bestelling bevestigd hebt houden wij een accurate status bij tot op het moment dat uw pakketje afgegeven wordt aan de transporteur. Uw kunt de status volgen op uw profiel pagina op onze website.

Zodra uw pakje verstuurd is, bevestigen we dit ook per e-mail.

Indien u gekozen heeft voor de gratis afhaling in één van onze verkooppunt, ontvangt u een e-mail zodra uw pakketje beschikbaar is de desbetreffende verkooppunt.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als u gekozen hebt voor een levering aan huis, moet u tekenen voor ontvangst. Als u niet thuis bent, steekt de transporteur een briefje in uw brievenbus met het adres waar u uw bestelling kunt ophalen. Uw pakketje wordt dus nooit voor uw deur achtergelaten.

Is mijn bestelling aangekomen in mijn afhaalpunt?

Zodra je pakketje aangekomen is in je gekozen afhaalpunt ontvang je een e-mail van Multipharma. Neem je identiteitskaart en e-mail bevestiging mee als je jouw bestelling gaat ophalen.

Hoe kan ik mijn online aankoop retourneren en hoe verloopt de terugbetaling?

Kan ik afstand doen van mijn bestelling?

De koper heeft een maximum van veertien (14) kalenderdagen om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht en Multipharma op de hoogte te stellen door het formulier Herroepingsrecht Multipharma per post op te sturen naar het adres Multipharma CVBA, t.a.v. Multipharma Online, Marie Curie Square 30, 1070 Anderlecht, of per e-mail, naar het adres online@multipharma.be.

Welke producten kunnen niet geretourneerd worden?

Het herroepingsrecht is van toepassing op geneesmiddelen en medische hulpmiddelen VOORDAT het pakket door Multipharma wordt verzonden, BEHALVE indien zij een of meerdere fabricagefouten vertonen, in dit geval is het herroepingsrecht ook van toepassing na verzending. In overeenstemming met artikel VI.53 van het Wetboek van economisch recht, kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend voor:

  1. de levering van goederen die mogelijk snel bederven
  2. de levering van verzegelde goederen die niet geretourneerd kunnen worden om hygiënische en gezondheidsredenen en die door de consument na levering zijn ontzegeld.

Hoe gebeurt een terugbetaling?

De terugbetaling gebeurt op dezelfde manier als de oorspronkelijke betaling. Indien u uw bestelling betaald heeft met een kredietkaart wordt deze automatisch gecrediteerd. Indien u betaald heeft met Bancontact/MisterCash, dan nemen we contact met u op om een overschrijvingen uit te voeren.

Zijn mijn betaalgegevens veilig?

We maximaliseren de veiligheid van je online betaling op verschillende manieren:

  • We hebben Atos Wordline e-payment services gekozen voor de meest gerenommeerde partner op het gebied van online betalingen die beveiliging als voornaamste doel heeft.
  • Voor elke betaling vereisen we 3D secure validatie (digipass).
  • Alle verbindingen gebeuren via geëncrypteerde SSL verbindingen.
  • We houden je betaalgegevens nooit zelf bij.

Reserve & Go

Welke producten kan ik online reserveren?

In onze Multipharma-apotheken, is de reservatie mogelijk van:

  • geneesmiddelen met en zonder voorschrift
  • parafarmacie-producten

Hoe reserveer ik mijn producten?

Stap 1: Log in op uw account OF maak een account aan.

Klik links van het winkelmandje om deze stap te verrichten.

Stap 2: Kies uw favoriete apotheek.

Uw gekozen apotheek zal links bovenaan van het winkelmandje weergegeven worden.

Stap 3: Producten toevoegen aan uw winkelwagen

  1. Zoek het product op dat u wenst te reserveren,
  2. De productpagina past zich aan zodat u de beschikbaarheid van het product in uw gekozen apotheek kunt zien. Het is ook mogelijk om de voorraad van het product te bekijken in de dichtstbijzijnde apotheken.
  3. Klik op de knop Toevoegen aan reservatie om het product toe te voegen aan uw winkelwagen.
  4. Een venster komt tevoorzijn, klik op "OK" om het product toe te voegen aan uw winkelwagen.
  5. Voeg andere producten toe aan uw reservatie of ga naar uw winkelwagen.

Stap 4: Uw winkelwagen

  1. Onder de titel Reserve & Go, vindt u alle producten terug die u toegevoegd heeft aan uw reservatie.
  2. Nieuw: het is nu mogelijk om een kortingscode in te vullen en uw korting te bekijken in uw winkelwagen. Voer hiervoor uw kortingscode in het veld “Voer hier je kortingscode in” en klik op de knop “Code valideren”. (Kortingen zijn niet geldig op geneesmiddelen met of zonder voorschrift.)
  3. Klik op de knop "Mijn reservatie doorsturen" om over te gaan tot de validatiefase van uw reservatie.

Stap 5: Reserveren

Volg de volgende stappen om uw reservatie te plaatsen en te bevestigen:

  1. Meldt u aan (deze stap is alleen zichtbaar als u nog niet ingelogd bent in uw account)
  2. Uw gegevens
  3. Kies uw leveringsmethode: als u dat wenst, kunt u het geselecteerde verkooppunt wijzigen
  4. Uw betaling. Deze stap laat u toe om:
        • uw gewenste ophaaldatum- en uur te selecteren in uw gekozen verkooppunt
        • uw gegevens (voornaam, naam, e-mailadres en telefoonnummer) na te kijken
        • een opmerking en eventuele voorschrift toe te voegen
  5. Bevestiging:
        • vink onze algemene verkoopsvoorwaarden aan en klik op « Plaats reservatie” om uw reservatie te valideren en door te sturen naar u gekozen verkooppunt.

U ontvangt een eerste e-mail zodra uw reservatieaanvraag goed ontvangen is door het verkooppunt.

U ontvangt een tweede e-mail zodra uw reservatie klaar is voor afhaling. In geval van wijziging van de beschikbaarheid of levertijd, zal uw verkooppunt per e-mail of telefoon contact met u opnemen.

Hoe mijn reservatie afhalen?

U ontvangt een e-mail zodra uw reservatie klaarligt. Uw reservatie blijft maximaal 72 uur beschikbaar.

Om uw reservatie af te halen brengt u gewoon de e-mail van uw reservatie mee. Gelieve ook uw voorschrift, identiteitskaart en eventuele attesten mee te brengen indien de producten die u wenst te reserveren dit vereisen.

Waar moet ik mijn reservatie betalen?

Uw reservatie betalen doet u rechtstreeks in het verkooppunt dat u gekozen heeft. U geniet dus van dezelfde promoties en kortingen als bij een klassieke aankoop.